سوپر گروه: اگر گروه شما رشد کند و به یک جامعه بسیار بزرگ تبدیل شود، قادر هستید آن را به یک سوپر گروه ارتقاء دهید. سوپر گروه ها گنجایش 5000 کاربر را دارند و ادمین اصلی گروه نیز می تواند پیام های غیرمتعارف را به تشخیص خود پاک نماید. کافیست روی پیام مورد نظر لمس طولانی کرده و پس از آن آیکن سطل زباله را انتخاب نمایید.

سپس سه گزینه ی مختلف برای شما به نمایش در می آید.

حذف اکانت تلگرام

  • بن کردن کاربر
  • ریپورت پیام وی به عنوان اسپم
  • حذف تمام پیام های او

موارد دلخواه را تیک زده و روی گزینه ی OK ضربه بزنید. این نوع پیام ها از دید تمامی کاربران ناپدید شده و از تاریخچه ی گفتگوی گروه نیز حذف می گردد. علاوه بر این ادمین گروه می تواند برای دیده شدن یک پیام مهم، آن را به بالای صفحه سنجاق کند.

با انجام این کار اعلانی سراسری برای کاربران گروه ارسال شده و آن ها را از وجود این پیام با خبر می کند. برای تبدیل گروه خود به یک سوپر گروه، قسمت بالایی صفحه (جایی که تصویر گروه قرار دارد) را لمس نمایید.

سپس روی آیکن سه نقطه کلیک کنید و روی Convert to Supergroup ضربه بزنید. با تبدیل گروه به سوپر گروه می توانید لینک عمومی کانال خود را در قسمت توضیحات درج نمایید.

 

گفتنی است که در سوپر گروه ها کاربران حذف شده توسط ادمین به بلاک لیست اضافه می شوند و تنها با دعوت مستقیم وی می توانند به گروه باز گردند.

برای انتخاب ادمین در سوپر گروه ها وارد گروه شده و قسمت بالایی صفحه (جایی که تصویر کانال قرار دارد) را لمس نمایید. در پایین صفحه (عکس پایین) گزینه ای تحت عنوان Administrators را مشاهده خواهید کرد.

با اشاره روی این گزینه، حالا می توانید از بین مخاطبین خود هر تعداد نفر که بخواهید را به عنوان مدیران کانال در نظر بگیرید.

کانال: در صورتی که محتوایی عمومی برای نمایش دارید می توانید از قابلیت کانال استفاده کنید. کانال ها قادر به پذیرش تعداد نامحدودی کاربر هستند و ابزار جدیدی محسوب می شود که به کمکش می توانید پیام های خود را به گوش میلیون ها مخاطب برسانید.

این قابلیت از همان روز عرضه با استقبال فوق العاده کاربران ایرانی مواجه شد؛ بسیاری از هنرمندان و افراد مشهور کانال شخصی خود را به راه انداختند و خبرگزاری ها از آن به عنوان ابزاری پرمخاطب برای انتشار هر چه سریع تر اخبار بهره گرفتند.

اگر شما هم احساس می کنید که ایده خوبی برای ساخت یک کانال دارید، می توانید همین حالا به ساخت یکی از آنها اقدام کنید. از منوی کشویی (عکس پایین) گزینه New Channel را انتخاب کنید.

در همه چی 98 همراه ما باشید.

با اشاره روی این گزینه، به قسمت وارد کردن اطلاعات کانال خواهید رسید. در این بخش می توانید برای کانال نامی در نظر بگیرید، برایش عکس انتخاب کرده و یک توضیح کوتاه در مورد اهداف آن بنویسید.

با وارد نمودن اطلاعات، به صفحه Settings می رسید که در اینجا امکان تعیین عمومی یا دعوت نامه ای بودن کانال برایتان مهیا شده. ضمناً در پایین همین صفحه می توانید لینک کانال (برای اشتراک گذاری و دعوت افراد) را به دلخواه خود انتخاب کنید.

اما پس از ساخت کانال، شاید دوست داشته باشید از کمک چند نفر دیگر برای گرداندن آن استفاده کنید. برای افزودن مدیر جدید به کانال (که به تمام ابزارهای آن دسترسی دارد) کافیست وارد کانال شده و قسمت بالایی صفحه (جایی که تصویر کانال قرار دارد) را لمس نمایید.

در پایین همین صفحه (عکس پایین) گزینه ای تحت عنوان Administrators را مشاهده خواهید کرد. با اشاره روی این گزینه، حالا می توانید از بین مخاطبین خود هر تعداد نفر که بخواهید را به عنوان مدیران کانال در نظر بگیرید.

نحوه گرفتن لینک مستقیم از کانال های عمومی: برای دریافت لینک اشتراک گذاری از کانال های عمومی، در ابتدا بایستی آدرس اصلی کانال خود را پاک کنید. به عنوان مثال، اگر آدرس کانال telegram.me/digiato1 باشد، باید واژه digiato1 را از کانال حذف و موقتا آن را به حالت خصوصی (private) ببرید.

در حالت private، تلگرام یک لینک مستقیم از کانال شما خواهد ساخت. حالا کافیست لینک را در جایی ذخیره کرده و مجددا کانال را از قسمت تنظیمات، با اضافه کردن واژه digiato1 به حالت عمومی (public) برگردانید. در این صورت می توانید در عین عمومی بودن کانال، از لینکی که در حالت خصوصی گرفته اید هم برای اشتراک گذاری آن استفاده کنید.

شروع یک گفتگوی مخفی

گفتگوی مخفی نیز سرانجام در طی به روز رسانی های متعدد تلگرام به این پیام رسان اضافه شد. گفتگوی مخفی از روش رمز نگاری دو طرفه یا end-to-end encryption استفاده می کند و به گفته ی سران تلگرام هیچ اطلاعاتی از گفتگوهای مخفی روی سرور تلگرام ذخیره نمی شود.

این قابلیت از Self-Destruct نیز پشتیبانی می کند. این بدان معناست که پیام های مخفی بعد از مدت زمان معینی به طور خودکار نابود می شوند و اثری از آن ها باقی نمی ماند. همچنین در گفتگوی مخفی فوروارد پیام برای کاربران دیگر و ثبت اسکرین شات امکان پذیر نیست.

تلگرام ادعا می کند که فایل های چند رسانه ای نیز رمزنگاری شده و پس از آن برای فرد مورد نظر ارسال می شوند. برای شروع یک گفتگوی مخفی از منوی کشویی (عکس پایین) گزینه New Secret Chat را انتخاب کنید.

با اشاره روی این گزینه، به لیست مخاطبین منتقل خواهید شد و باید فردی را برای شروع گفتگوی مخفی انتخاب کنید. پس از آن منتظر بمانید تا شخص مورد نظر به گفتگوی مخفی با شما بپیوندد.

برای مشخص کردن زمان نابود شدن پیام ها قسمت بالایی صفحه (جایی که تصویر شخص مقابل قرار دارد) را لمس نمایید. سپس گزینه ی Self-Destruct Timer را انتخاب و مقادیر آن را به دلخواه تغییر دهید.

 

گزارش کانال ها

گاهی اوقات کانال ها نه فقط برای مضامین نامناسب فرهنگی، بلکه به واسطه پخش شایعات نادرست یا تبلیغات عجیب ذهن مخاطبین را مخدوش می کنند. خوشبختانه تلگرام با قابلیت «Report» این امکان را به کاربرانش داده تا به سادگی با گزارش درست کانال هایی که گفتیم، آن ها را حذف نمایند. روند ریپورت کانال ها برای تلفن های هوشمند و پی سی متفاوت است.

با اسمارت فون ها کافیست روی بخش رو به رویی اسم کانالی که می خواهید [همان سه نقطه] کلیک نموده و Report را بزنید. اینجا 4 گزینه نمایش داده می شود که همان علت گزارش شما هستند. تلگرام مسئله را پیگیری می کند و با داشتن مدارک کافی، آن را بن می نماید. رایانه های شخصی هم تقریبا همین گونه است. با این تفاوت که شما باید به قسمت توضیحات کانال [با کلیک روی اسم] رفته و بخش پایینی صفحه، Report را بزنید.

گذاشتن رمز روی تلگرام

برای گذاشتن رمز عبور روی تلگرام نیازی به استفاده از اپلیکشن های دیگر ندارید و می توانید با مراجعه به تنظمیات خود این پیام رسان به چنین قابلیتی دست پیدا کنید. برای استفاده از این ویژگی می بایست به تنظیمات تلگرام رجوع کنید و از آن جا وارد منو Privacy and Security شوید. در صفحه باز شده به دنبال گزینه PassCode بگردید و با ورود به این بخش تنظیمات آن را فعال کنید و رمز عبور خود را ارائه دهید.

نحوه گرفتن لینک مستقیم از کانال های عمومی:

برای دریافت لینک اشتراک گذاری از کانال های عمومی، در ابتدا بایستی آدرس اصلی کانال خود را پاک کنید. به عنوان مثال، اگر آدرس کانال telegram.me/digiato1 باشد، باید واژه digiato1 را از کانال حذف و موقتا آن را به حالت خصوصی (private) ببرید.

در حالت private، تلگرام یک لینک مستقیم از کانال شما خواهد ساخت. حالا کافیست لینک را در جایی ذخیره کرده و مجددا کانال را از قسمت تنظیمات، با اضافه کردن واژه digiato1 به حالت عمومی (public) برگردانید. در این صورت می توانید در عین عمومی بودن کانال، از لینکی که در حالت خصوصی گرفته اید هم برای اشتراک گذاری آن استفاده کنید.

آموزش مرحله ای تنظیم حذف اکانت تلگرام

در ios

ابتدا وارد تنظیمات تلگرام شوید

سپس بر روی قسمت privacy and security کلیک کنید

و در منوی باز شده

بر روی قسمتی که در تصویر پایین مشخص کرده ایم کلیک کنید

پس از کلیک یک منوی دیگر برای شما باز می شود که می توانید خودتان مشخص کنید که اکانت شما در چه زمانی به صورت خودکار حذف شود.

ارسال عکس، ویدیو و فایل

عکس، صدا، ویدیو و هر فرمت دیگری که فکر کنید، توسط تلگرام قابل ارسال خواهد بود. برای ارسال فایل کافی است به این صورت عمل کنید: با لمس گزینه‌ی Attach (سنجاق) در کنار کادر نوشتاری، به منویی دسترسی خواهید داشت که از میان آن‌ها دو گزینه مورد نظر ما خواهند بود.

اگر قصد ارسال عکس یا ویدیو دارید، روی گزینه‌ی Gallery و اگر قصد ارسال هر نوع فایل دیگری جز عکس و ویدیو دارید نیز روی گزینه‌ی File لمس کنید. با لمس گزینه‌ی اول به یک گالری عکس و ویدیو، و با لمس گزینه دوم نیز به یک فایل منیجر داخلی دسترسی پیدا خواهید کرد که می‌توانید بعد از پیدا کردن فایل مورد نظر، آن را ارسال کنید. همچنین امکان ارسال موقعیت مکانی (به شرط روشن بودن GPS) و مخاطبان نیز دراین منو وجود دارد.

 

ارسال عکس و ویدیو: بدون کاهش کیفیت

نکته‌ای که در ارسال عکس و ویدیو توسط گزینه Gallery وجود دارد، این است که هنگام ارسال عکس یا ویدیو، تلگرام برای سهولت در ارسال، حجم و در نتیجه کیفیت آن‌ها را کم می‌کند. برای مثال اگر یک ویدیو ۶۰۰ مگابایتی یا یک عکس ۱۰ مگابایتی داشته باشید و آن را از طریق گالری ارسال کنید، حجم آن به ترتیب ۲۵ مگ و ۲ مگابایت (برای مثال) می‌شود و روی کیفیت و رزولوشن عکس یا ویدیو تأثیر چشمگیری گذاشته خواهد شد. برای آنکه ویدیو یا عکس خود را بدون کاهش کیفیت ارسال کنید، ترفندی وجود دارد و آن ارسال فیلم و عکس از طریق گزینه‌ی File است. همان‌طور که در بخش پیش اشاره کردیم، با انتخاب گزینه‌ی File می‌توانید هر نوع فرمت فایلی را از جمله عکس و ویدیو ارسال کنید. بنابراین اگر می‌خواهید عکس یا فیلمی را بدون فشرده‌سازی ارسال کنید، چاره‌ی شما انتخاب فایل مورد نظر از طریق گزینه‌ی File است.

در یکی از آپدیت‌های اخیر تلگرام، روشی ساده تر نیز برای ارسال کیفیت اصلی فایل‌ها تعبیه شده است. برای این امر همانطور که در عکس بالا قابل مشاهده است، کافی است بعد از انتخاب عکس یا ویدیو از «فایل‌های اخیر» به جای آیکون Send، از آیکون Send As File استفاده کنید.

لایو لوکیشن (موقعیت مکانی لحظه‌ای)

 

توسط این امکان جالب از این پس می‌توانید موقعیت مکانی خود را به‌صورت زنده با دوستانتان به اشتراک بگذارید؛ به این صورت که مخاطب شما می‌تواند به‌صورت لحظه‌ای، موقعیت مکانی‌ خود را روی نقشه مشاهده کند؛ بدین ترتیب دیگر نیازی به ارسال دستی توسط شما نیست. این ویژگی به خصوص برای زمان‌هایی که قصد ملاقات یکدیگر را دارید کاربردی خواهد بود و می‌تواند در زودتر پیدا کردن یکدیگر به شما کمک کند. برای استفاده از این امکان کافی است به بخش Location بروید و گزینه ‘Share My Location for…’ را لمس کنید

منبع : روز نیوز