آلو اسفناج از خورشت های مجلسی و بسیار لذیذه ایرانیه. این خورشت عالی خواص بسیار زیادی هم داره که در ادامه صحبت میکنیم. آلو اسفناج رو هم با گوشت و هم با مرغ میشه تهیه کرد ولی با گوشت مرسوم تره و در واقع آلو اسفناج اصلی که بسیار هم خوش طعم تره با گوشت تهیه میشه.  با ما همراه باشید تا طرز تهیه این غذای خوشمزه را به شما آموزش بدهیم.

خورش آلو اسفناج | طرز تهیه “خورش آلو اسفناج”

 

مراحل تهیه خورشت آلو اسفناج:

1. پیاز را خلالی خرد می کنیم و در قابلمه ای که برای پخت خورش در نظر گرفته ایم به همراه چند قاشق روغن تفت می دهیم تا پیازها سبک شود. سپس گوشت خورشتی که از قبل به صوت قورمه ای خرد کردیم اضافه می کنیم وسرخ می کنیم. بهتر است

2. بعد از سرخ شدن گوشت، سیر و زردچوبه اضافه می کنیم و تفت می دهیم. سپس به اندازه کافی آب جوش اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت به به خوبی بپزد.

3. در این مدت زمان اسفناج ها را پس از شستن به صورت ریز خرد می کنیم و در یک تابه به همراه مقداری روغن سرخ می کنیم. بعد از اینکه گوشت پخته شد اسفناج های سرخ شده را اضافه می کنیم و به مدت 20 دقیقه صبر می کنیم تا اسفناج ها هم به همراه گوشت پخته شود. (از ساقه های اسفناج کمتر استفاده کنید)

4. در این مرحله آلوها را که از نیم ساعت قبل داخل آب سرد انداختیم، در یک تابه با مقداری روغن تفت می دهیم و سپس آلوها را به همراه فلفل سیاه، فلفل قرمز و نمک اضافه می کنیم و درب قابلمه را میگذاریم تا خورشت آروم آروم قل بزند و آلوها پخته شوند. مواظب باشید که آلوها زیادی نپزند و از هم وا نروند.

5. در 10 دقیقه آخر پخت، رب آلوچه را با چند قاشق آب رقیق می کنیم و بعدش به خورش اضافه می کنیم. همچنین به جای رب آلوچه می توانید از رب انار و یا آبلیمو هم استفاده کنید. بعد از اینکه خورشت به آرامی پخت و جا افتاد حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و آن را در ظرف سرو می کشیم و به همراه پلو سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این خورشت آلو اسفناج نهایت لذت را ببرید.

همچنین بخوانید:

نکات مهم تهیه خورشت آلو اسفناج

این خورش شباهت ظاهری زیادی به خورش قورمه سبزی و خورش کرفس دارد و برای مهمانی مناسب می باشد.

خورش آلو اسفناج را هم می توان با گوشت و هم با مرغ تهیه کرد و بعضی ها از گوشت چرخ کرده نیز استفاده می کنند.

برخی از افراد با توجه به ذائقه خانوادگی اضافه کردن شکر و شیرین شدن خورش را به ترش بودن ترجیح میدهند و برخی از مقدار بیشتری چاشنی ترش کننده استفاده میکنند.

استفاده از زعفران در خورش به خوشمزه تر شدن آن کمک زیادی میکند.

اگر آلو اسفناج ترش را ترجیح میدهید از آلوچه جنگلی استفاده کنید.

آلو اسفناج را با رب اناز نیز می توانید تهیه کنید.

اضافه کردن ۴ تا ۵ قاشق آبلیمو به همراه مقدار کمی شکر به خورش آن را بسیار خوشمزه تر میکند.همچنین به جای ابلیمو میتوانید از ۲ تا ۳ عدد لیمو عمانی هم در خورش استفاده کنید

 

منبع: میهن بلاگ